korisnički portal
Autodeskovog softvera

Planiranje klimatskih akcija za vođe: Ne činite manje lošeg – omogućite više dobrog

Za planiranje klimatskih akcija bitno je ići dalje od toga da tvrtke jednostavno postignu neutralni status ugljičnog dioksida. Lideri u proizvodnji i AEC-u moraju biti prvi i središnji dio globalnih napora za stvaranje održivije budućnosti. Tržište zelenih obveznica doseglo je 600 milijardi dolara u 2020. i brzo raste. Kako se digitalna transformacija ubrzava, tvrtke mogu koristiti tehnologiju za održivije projektiranje i izgradnju.

Planiranje klimatskih akcija za vođe: Ne činite manje lošeg – omogućite više dobrog
  • Lideri u proizvodnji i AEC-u moraju biti prvi i središnji dio globalnih napora za stvaranje održivije budućnosti.
  • Tržište zelenih obveznica doseglo je 600 milijardi dolara u 2020. i brzo raste.
  • Kako se digitalna transformacija ubrzava, tvrtke mogu koristiti tehnologiju za održivije projektiranje i izgradnju.

Ljudima je inherentna predrasuda usredotočiti se na negativnosti i krize – evolucijska osobina koja je povijesno poboljšala naše šanse za preživljavanje. Dakle, kakvo je stanje u svijetu danas? Globalna pandemija koja je u tijeku. Šumski požari, uragani, poplave, suše — pogoršavaju se izgledi za globalnu klimu. Sve veći socioekonomski rascjep s 1% stanovništva koji skuplja polovicu svjetskog bogatstva. Ovo zvuči kao distopijski roman, ali takvo je stanje u svijetu 2021.

 

Ili nije? Ako pokušamo negirati naše evolucijske predrasude, možemo vidjeti kako se pojavljuje drugačija slika. Svjetski čelnici se sastaju kako bi ispunili klimatska obećanja. Povećanje plaća za najslabije plaćene radnike u Americi. Uspon ESG-a (ekološki, društveni i upravljački) i utjecaj ulaganja. Eksplozija u niskougljičnim inovacijama. Kada objektivno sagledamo stanje u svijetu, postoji zajednički napor da se zajednički rješavaju društveni izazovi.

 

Poslovni čelnici prepoznaju potrebu i za poduzimanjem akcija, proširujući svoj pogled na korporativne odgovornosti, koristeći tehnologiju i održive strategije financiranja kako bi promijenili smjer. I donose odluke koje će im koristiti u konačnici u isto vrijeme kao i u stvaranju bolje budućnosti.

To je, dijelom, potkrijepljeno sekularnim pomakom u očekivanjima privatnog sektora. Vođe se suočavaju sa rastućim javnim zahtjevom da ljudi i planet postupe ispravno. Potrošači tjeraju na promjenu svojom snagom novčanika. Zaposlenici biraju poslove u organizacijama koje daju prednost raznolikosti i svjesne su njihovog utjecaja na okoliš. Ulagači također daju prednost održivim tvrtkama. Postoji poticaj da korporativni svijet ima veću odgovornost i svijest, a tvrtke se počinju suočavati s tim izazovom.

Za poduzimanje smislenih klimatskih mjera, arhitektonska, inženjerska i građevinska (AEC) i proizvodna industrija izvrsno su mjesto za početak. Evo zašto:

 

· Građevinarstvo čini 13% globalnog BDP-a i koristi više od polovice svih [globalnih] ekstrahiranih sirovina.

· Izgrađeni okoliš povezan je s 40% ukupnih emisija stakleničkih plinova (GHG) diljem planeta.

· Industrijska upotreba energije doprinosi 2% emisija stakleničkih plinova, a proizvodnja je odgovorna za 1,3 milijarde metričkih tona ugljičnog dioksida samo u Sjedinjenim Državama.


 

Dug put do oporavka od pandemije COVID-19 ubrzao je digitalnu transformaciju, a tvrtkama je također dao pauzu. Zaključak? Stvari se ne mogu vratiti kako su bile. Ovo je savršena prilika za AEC i proizvodne tvrtke da prihvate ovu digitalnu transformaciju i iskoriste digitalne alate kako bi postigli održivije rezultate za pravedniji svijet. Da bi ostvarile pravi utjecaj, tvrtke moraju učiniti više nego jednostavno činiti manje lošeg – moraju učiniti više dobrog. To će zahtijevati kolektivni napor koji pokreću ljudi i pokreće tehnologija, a mi – objektivno govoreći – počinjemo vidjeti kako se to oblikuje.

 

Širenje izvan profita—u svrhu

Definicija održivosti proširena je i uključuje probleme oko ljudi jer se u konačnici radi o tome da se osigura da ljudi napreduju na nastanjivom planetu. Pitanja oko nejednakosti i uključenosti očito su dio te jednadžbe. Tvrtke sada procjenjuju kako mogu ostvariti utjecaj uz povrat dioničara - a ESG okvir je savršeno mjesto za početak. Pod okriljem ESG-a nalazi se skup nefinancijskih motivatora koje tvrtke uzimaju u obzir pri razvoju poslovnih strategija, kao što su energija, emisije, otpad, sigurnost radne snage, dobrobit, raznolikost, kupci, zajednica, vodstvo i usklađenost.
Snažan ESG prijedlog uspostavlja skup vodećih načela za tvrtku; također minimizira rizik i stvara vrijednost. Došlo je do dramatičnog porasta ulagača koji žele povezati svoja sredstva s usklađenošću s ESG-om. Prema McKinseyju, održiva ulaganja su već premašila 30 bilijuna dolara, što je gotovo trećina globalnog upravljanja imovinom. Tvrtke koje ne pitaju ESG investitore što trebaju uložiti u posao, riskiraju da budu ostavljene.

 

Uzimajući u obzir svjetski utjecaj, stvara se ekonomija dionika, što je značajna evolucija našeg trenutnog modela dioničara. U gospodarstvu dionika, tvrtke proširuju svoj krug odgovornosti, ulažući i osnažujući radnike i zajednice, a ne samo pune džepove dioničara. To pomiče organizaciju od usmjerenosti na profit do usmjerenosti na svrhu. Ali to ne znači žrtvovanje prihoda. Uz rastuću potražnju za korporativnom društvenom odgovornošću, postati dionička tvrtka sada je konkurentska prednost. Zapravo, ESG fondovi počinju nadmašiti tržište.

 

Bolji svijet putem održivog financiranja

Kako bi odredili svoj put u budućnost usmjerenu na svrhu, mnoge tvrtke razvijaju održive okvire financiranja. Ovi investicijski vodiči uspostavljaju strategiju utjecaja za tvrtku. Kako bi prikupile kapital za projekte unutar okvira, tvrtke često izdaju zelene, društvene i održive (GSS) obveznice za financiranje projekata usmjerenih na ljudske i ekološke uzroke. U 2020., tržište zelenih obveznica doseglo je 600 milijardi dolara, što predstavlja rast od 53% u jednoj godini, i na putu je da nastavi s velikim rastom.

Zelene obveznice izdaju vlade, organizacije i privatne tvrtke kako bi potaknule održive rezultate. Tvrtke mogu namijeniti ta sredstva za građevinske projekte, ulažući u nove i postojeće građevinske projekte kako bi ublažili rizike povezane s klimatskim promjenama. To je kreativno financiranje za globalno dobro, ali također koristi poslovanju. Kao i kod ESG fondova, zelene obveznice često povećavaju vrijednost tvrtke, prema Harvard Business Review.

Jedna od najvećih obveznica održivosti u 2020. došla je od Schneider Electrica, multinacionalne tvrtke koja nudi rješenja za upravljanje energijom. Njegov okvir za financiranje održivosti sjajna je demonstracija tvrtke koja podiže klimatske mjere na sljedeću razinu. Tvrtka je svoje ekološke napore usmjerila na smanjenje vlastitog operativnog otiska, a njezinih 650 milijuna eura ; 754 milijuna dolara zelenih obveznica stvaraju cijeli održivi lanac vrijednosti. Schneider Electric se obvezao pomoći svojim dobavljačima da usvoje bolje procese i prakse kako bi postigli nultu neto do 2050. i ponudio rješenja koja “našim kupcima isporučuju 800 megatona ušteđenih i izbjegnutih emisija CO2”. Ovo savršeno oslikava spoj tehnologije s održivim financijama.

Svaka tvrtka u nekom trenutku mora prikupiti kapital, bilo da se radi o ulagačima, dioničarima, bankama ili izdavanjem duga. Obveznice održivosti obično dolaze s diskontiranom kamatnom stopom, potencijalno štede izdavateljima milijune dolara godišnje. S dramatičnim porastom GSS obveznica, ako građevinska ili proizvodna tvrtka želi uskladiti svoju poslovnu praksu s održivijim ciljevima – poput manje otpada, veće energetske učinkovitosti ili boljeg odabira materijala – prilika za iskorištavanje ovih obveznica je upravo tu.


 

Veza digitalizacije-klimatske akcije

Kako ovaj globalni pomak prema održivosti dobiva zamah, digitalna transformacija se ubrzava u AEC-u i proizvodnji. To je sretna slučajnost. Dok tvrtke usvajaju nove tehnologije kako bi postale učinkovitije, smanjile otpad i uštedjele novac, to ih također stavlja u dobru poziciju za smanjenje utjecaja na okoliš.

Kada AEC tvrtke prihvate digitalizaciju, a proizvodnja uključi alate i prakse industrije 4.0, na putu su da isporuče projekte koji su bolji za svijet. Digitalni alati omogućuju održive rezultate na mnogo načina. Na primjer:

 

· Kada su projektni podaci povezani na platformu temeljenu na oblaku, stvaraju jedan izvor istine. To dovodi do tijekova rada bez silosa te nesmetane suradnje, što smanjuje 52% rasipničke dorade koja dolazi od lošeg upravljanja podacima i pogrešne komunikacije.

· Nadzor nad digitalnim projektima omogućuje upravljanje zalihama točno na vrijeme - tvrtke naručuju ono što im je potrebno kada im je potrebno. To može smanjiti 30% građevinskog materijala koji završi na odlagalištima.

· Automatizacija stvara djelotvorne uvide putem podataka, omogućujući dizajnerima da donose informiranije odluke tijekom životnog ciklusa projekta.

· Pokrenut umjetnom inteligencijom i strojnim učenjem, generativni dizajn omogućuje arhitektima i inženjerima da istraže različite mogućnosti dizajna (poput izbora materijala na temelju utjelovljenog ugljika) za održivije rezultate.

Postoji niz drugih primjera u kojima digitalni alati omogućuju održivije rezultate. AI, povezani podaci, automatizacija i oblak samo su neka od rješenja koja postavljaju temelje za građevinsko projektiranje, izgradnju i upravljanje zgradama na načine koji će ostaviti lakši trag na planetu. Proizvođači mogu optimizirati materijale kako bi poboljšali održivost svojih proizvoda. Što više ove industrije usvajaju digitalne tehnologije, održiviji rezultati postaju mogući.

Proširenje korporativnih odgovornosti na sve dionike, smanjenje troškova financiranja ulaganja u održivost i korištenje digitalnih alata za omogućavanje održivih rezultata ne može doći u boljem trenutku: predviđa se da će globalna populacija dosegnuti 10 milijardi do 2050., što će naglo povećati potrebu za održivo izgrađenim mjestima i proizvodima.


 

Kako se ispostavilo, činiti dobro za ljude i planet je također dobar posao.


 
Izvorni članak preuzet sa: How Can Leaders Do More for Climate Action Planning? (autodesk.com)